Blodomloppet. 34.21.

Då var det avklarat. Blodomloppet. Jag och Karin cyklade bort till Slottsskogen vid 17-tiden, 1 timma före start. Där skulle vi möta upp David, Danielle och Artfors. Sen träffade vi även Marie mf. så vi blev ett stort gäng. Jättetrevligt! Vädret kunde inte varit bättre, och stämningen var på topp. Hos alla utom David som stukade tån igår haha.

En kvart före start gled vi in och intog startposition. Lyckades ta mig ända fram så det kändes bra. Enligt arrangörerna skulle sträckan vara uppmätt. 10 km! Så då lägger man givetvis upp taktiken efter det också.

Vet inte vad jag skall säga om loppet? Det minst roliga jag har sprungit, men kul med allt folk ändå. Huvudet var inte riktigt med idag kände jag, men lyckades hålla ett bra tempo ändå. Efter 8,8 km får jag syn på David och Danielle, och tänker, vafan, borde inte de stå närmare målområdet? Tittar upp och får syn på målet en bit framför mig. Här har man "sparat" krafter för att kunna ge järnet sista km, och så går man i mål på 9.1 km! Allt enligt min Garmin, och även flera andras klockor. Bra jobbat ÖIS. Bra mätt! Känns bra att betala för att springa 10 uppmätta km, ta i så man nästan stupar för att man vill lyckas slå nytt PB. Och så är banan 9.1?

Men men. Sprang in på 34.21 enligt min klocka. Hade blivit nytt PB om jag sprungit vidare, men nu blev det icke så. Nya tag mot Potatisjoggen i Alingsås nästa lördag. Då är det dags att putsa rekordet.

Att slå nya rekord är en grym känsla. Känna att all träning ger utdelning. Men nu blev det inget nytt rekord på 10km. Det hade blivit det. De är jag säker på. Men nu blev det inte så ändå pga, en arrangörsmiss.

Även Karin gjorde en kanoninsats och sprang in på 42.27. Även hon besviken över mätningen av banan.
Karins tid är officiell, dock inte min!

Men har varit en bra dag. Funderar på att gå med i IK Jogg på allvar nu!



Medeltempo: 3,49 / km.
Puls: 177 slag / min.


Någon mer som sprang idag? Era tankar?

Kommentarer
Postat av: Claes Hedberg

Också besviken. Tog upp det på plats med tävlingsledningen och har mailat de. Jag är ju lite långsammare än dig, och vi blev varvade av ledarna strax efter 4 km (i backarna mellan Majvallen och Plikta) och när vi kom ner mot Plikta så visades vi alla mot mål. ingen info om att andra varvet skulle vara åt ett annat håll, så vi sprang i mål allihopa och kaos uppstod då inga funktionärer i mål visste nåt om bansträckningen. De ville ge oss medaljer men vi ville liksom springa ett varv till. En gubbe visade oss mot delningen genom att vi gick mot strömmen av löpare mot mål. Vid cirka 8.5 km så tyckte jag det löpte på bra och kände att det skulle bli personbästa. Tänkte att jag får dra bort några hundra meter för strulet, men upptäcker sen att banan var endast 9.69 km efter att jag hade sprugit FÖR LÅNGT! Urkasst. Speakern pratade jag med och han sa att många var förbannade. Förstår folk. Betala för nåt och inte få kvalitet för pengarna.



Jag kan köpa om banan är 9.9 eller 10.1 och allt däremellan, för det kan handla lite om man springer i ytterspår eller innerspår etc. Men i detta fallet har man inte ens dragit en del av banan som man har ritat ut på bansträckningen vilket förkortar säkert med 100-200 meter eller nåt, och sen inte skyltar delningen till andra varvet. Dåligt är förnamnet.

2010-06-02 @ 22:47:15
URL: http://www.claeshedberg.se
Postat av: Artfots

Klart du ska gå med ik jogg. Uselt av arrangören att "tappa bort" en hel kilometer.

2010-06-03 @ 09:49:18
URL: http://artfors.se
Postat av: Behnam

Riktigt bra tempo! Grattis!

Trist att även i år de hade fel i mätningen. Förra året var 9,3 km men jag hörde att de har lovat en exakt 10km bana i år.

Blir jättekul om du kommer till IK Jogg! Man kan peppa varandra på intervallerna och då går det fort :)

2010-06-03 @ 10:53:11
Postat av: Miranda

Shitt sjukt bra tempo! Men jag förstår, jag hade varit GALET sur över det där. Hur kan man göra så liksom?!

2010-06-04 @ 22:26:05
URL: http://www.mirandasminut.se
Postat av: Alexander

Tack tack. Känns bra att inte behöva vara sur ensam över detta : ) . Alla som springer förstår vad man menar. Då är det värre att förklara för dem som inte är lika intresserade av löpning... Kör på hårt med träningen nu allihopa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0