1.29.

Trodde inte på någon kanontid idag med tanke på förkylningen. Att solen dessutom stekte på som aldrig förr gjorde inte det hela bättre. Tufft att springa i sådan värme, men riktigt skoj med all publik. Ca 200.000 ryktas det.

Var riktigt många som stupade idag, antagligen pga. värmen. Gäller att dricka hela tiden, annars kan det lätt gå åt skogen.

Men kände efter 4-5km att jag hade en hel del att ge. Tänkte att det kanske går att komma ner på 1.35 trots allt. Så körde på, efter 14 km ökade jag tempot. Kände att jag kan nog närma mig 1.30 till och med om inget oplanerat händer med kroppen.
Men oj vad solen stekte på. Drack på varenda vätskestation utom den sista. Då tog jag mitt egna vatten som jag hade med mig. Med 3 km kvar förstod jag att det kan faktiskt gå att komma under 1.30 om jag ökar ytterligare. Så var bara att öka farten. Bena kändes grymma idag! Tog mig i mål på 1.29.50. YES! Under 1.30. Nästa år hoppas jag på att slippa sjukdom sista dagarna innan varvet.

Och min kära sambo putsade sitt rekord med närmare 6 minuter. Helgrymt! Så jäkla glad för hennes skull! I mina ögon är hon bäst. Bra jobbat!

Kommer lite bilder sen också. Och ännu mer om denna Varvet-fest imorgon!
Nu blir det snart TACOS.

Förresten, här kan ni se min RUNDA!

Kommentarer
Postat av: Svärfar

Titta på Din pulsmätare. Det verkar som Du bara ansträngde Dej lite i slutet.

2010-05-23 @ 15:08:24
Postat av: Artfors

Grattis! Behöver jag säga något mer ?

2010-05-23 @ 17:44:08
URL: http://artfors.se
Postat av: Alexander

Jag gick på halvfart igår bara haha.

Artfors: Tack ska du ha, det räcker med ett grattis. Men rekord är till för att slås! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0