Asics.

Mina grymma Asics-skor! Dom högra har jag fortfarande inte provsprungit med, men den dagen kommer. Har ibland funderat på att köpa ett par springa-snabbt-skor men undrat om det verkligen är värt det? Kommer det gå snabbare? Tänk om det går långsammare, då kommer jag aldrig använde dem igen. Vore skoj att få höra från någon som använder sådana skor. Är det bra?



Var på Stadium i Sisjön igår och letade efter ett par shorts och t-shirt från NIKE. Men fanns inte kvar i rött. Så ska bege mig en sväng till Stadium på Frölunda Torg sen. Kanske finns dem där!

Senare idag blir det löpning. Tro det eller ej : )

Kommentarer
Postat av: Zingo Andersen

"Har ibland funderat på att köpa ett par springa-snabbt-skor men undrat om det verkligen är värt det?"



Köpte ett par "snabb skor" (Nike Streak XC) föra hösten och det räcket med ca 5min löpning innan jag tyckte jag var vråldum som inte hade unnat mig ett par tidigare. Vet inte om jag blir snabbare men det kvittar känslan att sätta på "mockasinerna" och trippa iväg är enorm. Det är bara helt enkelt för skönt att kuta i dom så det kvittar om dom hjälper min hastighet. Det intressanta är att det är mina billigast skor också.

2010-05-29 @ 10:59:22
URL: http://www.zingo.org
Postat av: Alexander

De är så? Får allt ta mig en funderare på detta då! Hur ofta använder man sådana? Är det bara i tävlingar? Har som sagt ingen större koll på det här! "Håller" dom lika länge som vanliga skor, eller slits dom snabbare?



Alexander

Postat av: Zingo Andersen

Jag kör dom både på träing och tävling, jag kör dom när jag ska kör alltid på 5km eller mindre, och ibland på 10km. Längsta var på Varvets 21km.



Dom håller kortare, vet inte hur länge än fortfarande på första paret. Dom var billigare så jag tror det går jämt upp mina kostade 800:- så om dom håller ungefär hälften så blir det ungefär samma pris per km skulle jag tro. Innan jag köpte dom så hade jag gått en löpstegsanalys/miniclinig med POSE träning med Marcus Stålblom. Det jag upptäckte där var att jag behöde skor som inte var uppbyggda i hälen så det var det som triggade köpet.

Men som sagt det blev en väldigt trevlig upplevelse att snöra på sig dom, man känner sig snabbare redan i hallen.

2010-05-30 @ 10:39:04
URL: http://www.zingo.org
Postat av: Daniel

Köpte adidas adios för ett tag sen, helt underbara, känns som man flyger fram. Kör dem på kortare snabbare pass + på intervallträningen. Har även tänkt köra dem på alla lopp. Inhandlades billigt ifrån startfitness.co.uk där jag även köpte nya nimbus 12orna.

2010-05-30 @ 22:58:37
URL: http://blogg.dkj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0