Sandsjöbacka.

Klockan är strax efter ett och vi har hunnit med massa idag! Gick upp 06.10 och 07.30 startade vi dagens löppass. Precis som planerat. Tog bilen upp till Sisjöns scoutstuga, och väl där började vi springa längs Sandsjöbackaleden. Vi har aldrig sprungit den sträckan innan så vi sprang på i 9 km innan vi vände tillbaka. Väl på tillbaka vägen tog vi även 2 varv runt själva Sisjön, så när vi kom tillbaka till bilen visade klockan 21 km. Men kände mig rätt fräsch i kroppen så jag sprang de 5 km därifrån och hem också. Sammanlagt strax över 26 km vilket är nytt distansrekord för mig. Men det kommer snart slås, tro mig. Rätt så tuff terräng var det också (förutom de sista 5km) så ett medeltempo på 5.51 satt fint. De 5 sista låg under 4.30 så krafter fanns det kvar. Dessa krafter har ja stora planer att göra slut på om en vecka.

Distans: 26,19km
Medeltempo: 5,51min / km
Medelpuls: 139slag / minut


Sen när man kom tillbaka så kom morsan och farsan förbi också vilket var väldigt kul. Blev en sväng ner till Frölunda Torg där vi gick i lite affärer och åt god mat på "David Bagare". Nämligen bakpotatis med räkröra. Farsan hittade även ett par gåskor på Team Sportia. Och just då fick vi syn på att dom hade ett kanonerbjudande, köp 3 par skor, betala endast för 2.  Så jag och Karin köpte nya löparskor också. Och betalade bara för ett par. Fint ska det va! Så nu har man två par löparskor här hemma. Köpte ett par Asics Gel 1150 för ett par veckor sedan, och nu blev det ett par Asics Gel Landreth. Känns bra att ha 2 par skor att skifta med nu när man bara springer mer och mer. Här nedanför kan ni se dem. Rätt lika!



Så har varit en väldigt bra dag hittils, och förhoppningsvis kommer den fortsätta så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0